رییس جمهور: باید یک نمره 20 برای کل فرهنگیانمان ثبت کنیم
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




رییس جمهور: باید یک نمره 20 برای کل فرهنگیانمان ثبت کنیم
بازدید : 233 |

رییس جمهور با بیان این‌که نمی‌ گویم امروز آنچه به عنوان پشتیبان در آموزش و پرورش قرار دارد، مطلوب است اما حداقل امکان برداشتن فاصله پرداختی‌ها در آموزش و پرورش وجود دارد تصریح کرد: زمانی کمترین دریافتی‌ها در کل دستگاه‌های اجرایی متعلق به آموزش و پرورش بود، اما امروز حداقل این فاصله کاهش پیدا کرده است و معتقدم این سیر جبرانی باید ادامه پیدا کند تا فاصله مثبت به نفع آموزش و پرورش ایجاد شود.

 

وی افزود: به بودجه‌ای که ما تحویل داده‌ایم 37 هزار میلیارد تومان اضافه کرده‌اند در حالی که درآمدی در مقابل آن وجود ندارد پس بهتر است آن را کم‌تر کنیم چون خیلی از دستگاه‌ها که خودشان تصمیم‌گیر هستند حقوق خود را بالا می‌برند در حالی که خیلی از آنها اگر نباشند هم مشکلی در کشور به وجود نمی‌آید.

 

وی با بیان این‌که اگر بخواهیم آینده جهان تامین شود جای آن‌آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: باید دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت آرامش، احساس خودباوری و منزلت اجتماعی داشته باشند.

 

احمدی‌نژاد در رابطه با ایجاد نظام رتبه‌بندی در آموزش ‌و پرورش گفت: اگر بنا باشد در نظام آموزش ما تبعیض نباشد، بلکه عدالت آموزشی باشد باید اول بین دستگاه‌های آموزش و پرورش عدالت آموزشی برقرار شود تا به بدنه اجتماعی مردم برسد.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که بار اصلی تعلیم و تربیت بر دوش آموزش و پرورش است اظهار کرد: در این دولت تا حدی توانستیم، تلاش کردیم، البته نمی‌گویم که آرزوی ما برآورده است، اما در هشت سال گذشته شرایط سختی را گذرانده‌ایم و من هم در تلویزیون گفتم که رکود جهانی در کشور ما نیز تاثیر داشت و حتی برخی کشورها دو میلیارد یورو تزریق کردند که اقتصادشان زمین نخورد همچنین از طرف دیگر ما با تحریم‌ها هم مواجه بودیم.

 

احمدی‌نژاد افزود: در جلسه‌ای از شورای عالی بحث این شد که دولت از شش جهت در فشار است و آقایی گفت از هشت جهت و وقتی از او علت آن را پرسیدم گفت که جهت دیگر قطرش است و من گفتم قطرش خودتان هستید.

 

رییس جمهور ادامه داد: در سالهای گذشته وقتی تصمیمی برای تغییر شرایط به نفع مردم گرفته می‌شد نه با هفت خوان رستم با هفتاد خوان مواجه بودیم، اما به فضل الهی اتفاقات خوبی افتاد و امروز جایگاه آموزش و پرورش برای همه تصمیم‌گیران ثبیت شده است و هر جا صحبت از طرحی در مورد آموزش و پرورش می‌شود کسی مخالفت نمی‌کند و همه مثبت حرف می‌زنند.

 

وی با بیان این‌که اتفاق محتوایی در مجموعه نظام آموزش و پرروش منحصر به آن نبوده است افزود: برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی و شاید قبل از انقلاب اسلامی تا الان اسناد پایه برای سازمان‌دهی عملکرد بخش‌های مختلف کشور با نگاه آرمانی،‌انسانی‌،الهی و مکتبی تدوین شد البته نمی گویم صد در صد درست است چون با مفهوم امروزمان عمل می‌کنیم.

 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که نقشه جامع علمی کشور تصویب شد در حالی که سال‌ها در شورای انقلاب فرهنگی در مورد فلسفه علم بحث می‌شد گفت: سند تحول آموزش و پرورش که برای نظام سند افتخار است و قابل عرضه به همه دنیا است تدوین شد و برای اولین بار معلوم شد توقع ما از آموزش و پرورش چیست.البته ممکن است به شکل تنظیم سند اشکالاتی وارد کنند اما واقعا این سند در نوع خود یگانه است.

 

رییس جمهور با بیان این‌که امروز تکلیف آموزش و پرورش برای دهه‌های متوالی روشن شده است ادامه داد: در اقتصاد همین اتفاق هم افتاده است و شاهد اجرایی شدن قانون اصل 44 قانون سوخت و مسکن هستیم.

 

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند تغییر در رفتار آموزش و پرورش نشدنی است و علت آن نشناختن نظام آموزش و پرورش و عدم باور به توانمندی جامعه فرهنگی کشور است در حالی که من عمیقا باور دارم ظرفیت فرهنگیان ما برای ایجاد تحول برای انجام کارهای بزرگ بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

 

رییس جمهور خطاب به کسانی که از کارهای تحول خواهانه روی‌گردان هستند گفت: ملت ایران آرزو و مطالبه شان کارهای بزرگ و تحول آفرین در کشور است.

 

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: باید یک نمره 20 برای کل فرهنگیانمان ثبت کنیم.

 

احمدی نژاد با اشاره به این‌که بعضی در برنامه‌ریزی‌های کشور این حساسیت را دارند که اقدامات باعث ایجاد تنش می‌شود گفت: این نگاه به کل تصمیم‌گیری سایه می‌اندازد، بنابراین باعث می‌شود به کارهای دم دستی محدود شویم. در حالی که تصمیم‌گیری‌ها باید آرمانی‌تر و انقلابی‌تر و مطلوب‌تر باشد کسانی که به مردمشان اعتماد ندارند فکر می‌کنند اقدامات تحول‌آفرین باعث ایجاد تنش در جامعه می‌شوند چون تصمیم‌شان را مطابق خواست و اراده مردم نمی‌دانند.

 

رییس جمهور افزود:اگر مجموعه تصمیم‌گیر همراه ملت باشد،اندیشیدن به این‌که اقدامات تحولی باعث تنش می‌شود توهین به عظمت ملت است و نشان می‌دهد که تصمیم گیرنده از ملت و خواست ملت دور است.

 

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت است و برابر اصل 6 قانون اساسی کشور براساس اراده ملت اداره می‌شود تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده است اراده جمعی مردم ملت ایران همیشه بهترین‌ها و در راستای مصلحت انقلاب و نظام است.

 

رییس جمهور اظهار کرد:در آموزش و پرورش باید به روزی بیندیشیم که مبنای روش کار و متون ما مورد توجه صاحب‌نظران دنیا قرار گیرد و به جایی برسیم که دنیا از نظام آموزش و پرورش ما الگو بگیرد و تک تک فرزندان این سرزمین که از نظام ‌آموزش و پرورش جدا می‌شوند انسان‌های پاک و صادق و توانمند باشند ومن عمیقا به توانایی نظام آموزش و پرورش ایمان دارم و مطمنئم که هر روز می‌گذرد بهتر و درخشان‌تر است و فردای پرافتخار در انتظار نظام آموزش و پرورش است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 15 تير 1392برچسب:,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس